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dc.contributor.authorLavagnino, Nicolás
dc.date.accessioned2018-04-09T22:59:14Z
dc.date.available2018-04-09T22:59:14Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/arete/article/view/6391/6443
dc.description.abstractOntological Mislocations', Modes of Conciousness and History: Indiscernibles, Displacement and Horizons of Possibility in the Philosophy of Arthur Danto”. In this article my purpose is to trace the links between three key elements in Arthur Danto’s philosophy: first, the capital consideration, for philosophical purposes, of human beings as ens representans, departing from the elucidation of a type of cognitive episode that Danto called basic”. Secondly,I am concerned with the recurring appeal to a plane of consciousness that supports a dual characterization in terms of the pair inside/outside and enables alogical space that is characteristic of philosophy as a reflective mode. Finally, I will treat a form of cognitive failure that Danto considered fundamental to the philosophical perspective, which leads to a specific type of restructuring of our ordinary system of beliefs. What I contend is that in Danto’s philosophical system these three elements become intelligible from the postulation of an effectual background that the author calls objective historical structure”, which is characterized in terms of the horizons of possibility and impossibility that it delineates. These figures of historical-temporal possibility and impossibility constitute the matrix of historicity itself and also contribute decisively to shaping the permanent nucleus of dantean philosophical concerns.en_US
dc.description.abstractEn el presente artículo me propongo rastrear las vinculaciones entre tres elementos cruciales en la filosofía de Arthur Danto: en primer lugar, la consideración primordial, con fines filosóficos, del ser humano como un ens representans a partir de la elucidación de un tipo de episodio cognitivo queDanto denomina básico”. En segundo lugar, me interesa la apelación recurrente a un plano de conciencia que admite una caracterización dual en términos del par adentro/afuera y que habilita un espacio lógico que es propio de la filosofía como modo reflexivo. Por último, trataré una forma de fallo cognitivo que Danto considera fundamental en la perspectiva filosófica y que conduce a un tipo específico de reestructuración de nuestro sistema ordinario de creencias. Lo que sostengo es que en el sistema filosófico de Danto estos tres elementos se vuelven inteligibles a partir de la postulación de un trasfondo efectual que el mismo autor denomina estructura histórica objetiva”, la cual está caracterizada en términosde los horizontes de posibilidad e imposibilidad que delinea. Estas figuras de la posibilidad y la imposibilidad histórico-temporal constituyen la matriz misma de la historicidad y también contribuyen decisivamente a configurar el núcleo permanente de preocupaciones filosóficas danteanas.es_ES
dc.description.sponsorshipPontificia Universidad Católica del Perú. Departamento de Humanidades
dc.formatapplication/pdf
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editoriales_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:2223-3741
dc.relation.ispartofurn:issn:1016-913X
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0*
dc.sourceAreté; Vol. 25, Núm. 1 (2013)es_ES
dc.subjectPhilosophyen_US
dc.subjectAestheticsen_US
dc.subjectDantoen_US
dc.subjectRepresentationen_US
dc.subjectHistoryen_US
dc.subjectConsciousnessen_US
dc.subjectPossibilityen_US
dc.subjectFilosofíaes_ES
dc.subjectEstéticaes_ES
dc.subjectDantoes_ES
dc.subjectRepresentaciónes_ES
dc.subjectHistoriaes_ES
dc.subjectConcienciaes_ES
dc.subjectPosibilidades_ES
dc.titleOntological mislocations”, modos de conciencia e historia. Indiscernibles, desplazamiento y horizontes de posibilidad en la filosofía de Arthur Dantoes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#6.03.01
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18800/arete.201301.005


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