Search
Now showing items 1-10 of 30
El educador, agente necesario de la construcción social
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2008)
In the postmodern society the role of the school and the teacher is strongly conditionedby the social demands of each particular context. The continuous changecannot be stop as it depends on science and technology. It is ...
Innovar las prácticas docentes de la universidad
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2015)
El artículo presenta una revisión sobre los enfoquesde innovación en la docencia universitaria, describe la experiencia de la convocatoria lanzada desde la Dirección Académica del Profesorado al Primer Fondo de Innovación ...
Razones para jugar: hacia la comprensión del rol del juego en el proceso de formación de docentes de educación inicial
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2009)
The article aims to justify the need to reorient the teacher education process in order to produce changes in the educational practices in early childhood education level. From a critical perspective, it questions the ...
El liderazgo transformacional en una institución educativa pública
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2014)
The transformational leadership allows managers influence their teachers who recognize and attributed control to the director. The research investigated what are the characteristics of the transformational leadership of ...
El diseño de los recuerdos. Arte y tecnología en la formación del profesorado
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2024-04-15)
We present an artistic research developed with university students. Under the theme of memories and the idea “Machines have memory, people have memories”, an exhibition was presented at the Computer Museum with the title ...
Evaluación de los aprendizajes en educación superior: aportes de fuentes académicas para docentes hispanohablantes
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2023-09-29)
The objective of this study was to investigate Learning Assessment as an integral part of the professional knowledge required for educators to assess whether educational objectives have been met at the tertiary level. A ...
A transição da Educação Infantil para o Ensino Fundamental: uma revisão de literatura
(Pontificia Universidad Católica del Perú., 2023)
The article intends to analyze the results from researches about student’s transition from kindergarten schools to elementary schools, through researching revised pieces published at CAPES (Coordination for the Improvement ...
Tango y paella. Porteñas y valencianos en el comisariado de exposiciones con acento educativo
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2014)
El presente trabajo introduce un nuevo planteamiento de gestión y comisariado de exposiciones, analizando dos proyectos expositivos con un marcado acento participativo, incidiendo en la vertiente social y educativa de ...
Síndrome de burnout en docentes de Educación Básica Regular de Arequipa
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2013)
In the present we expose the results of the study about burnout syndrome incidence in a sample of 233 educators (127 male and 106 female) with an age range among 20 and 65 years old, who work in public and private schools ...
La formación del profesorado universitario en España: evolución y perspectivas
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2013)
In Spain, the first formal experiences in the field of University Teacher Training (abbreviated to FPU in Spanish) appear in the seventies, responding to isolated initiatives. In the eighties the first groups of FPU ...