Search
Now showing items 1-10 of 18
El diseño de los recuerdos. Arte y tecnología en la formación del profesorado
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2024-04-15)
We present an artistic research developed with university students. Under the theme of memories and the idea “Machines have memory, people have memories”, an exhibition was presented at the Computer Museum with the title ...
Evaluación de los aprendizajes en educación superior: aportes de fuentes académicas para docentes hispanohablantes
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2023-09-29)
The objective of this study was to investigate Learning Assessment as an integral part of the professional knowledge required for educators to assess whether educational objectives have been met at the tertiary level. A ...
Desarrollo Profesional Docente más allá de la pandemia: Un estudio Delphi sobre el potencial del concepto de ecologías de aprendizaje
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2022-03-18)
Teacher training for the effective implementation of Information and Communication Technologies (ICT) in education has become a key aspect of educational research. In this regard, the lack of appropriate models to support ...
Evaluación docente y portafolio: análisis del desempeño profesional docente en Chile
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2023-09-29)
This article explores the results of Teacher Evaluation in Chile during the last decade, especially those of the teacher portfolio and its subdimensions. The results show that, during the last years, unsatisfactory performance ...
Discursos y prácticas pedagógicas sobre la diversidad en aulas de escuelas de educación básica rural multigrado
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2022-10-05)
This case-study analyzes the coherence between discourses and teachers’ practices of teachers to attend diversity of their students in Language course. It includes the visit to 6 Educational Institutions in which the authors ...
Indagación sobre prácticas de autoevaluación en estudiantes peruanos de educación superior: un estudio exploratorio
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2023-09-29)
This study examined the self-assessment learning practices of student teachers in Peru. The research design employed an exploratory approach, and the sample consisted of 201 students, predominantly women, aged between 20 ...
Pensamiento crítico, creatividad, autoeficacia y práctica pedagógica en formadores de docentes peruanos
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2022-01-03)
The relationship between dispositions towards critical thinking, creative-innovative performance, self-efficacy and teaching practice was assessed in Peruvian teacher trainers from the Amazonian region of San Martin. Direct ...
Mediación en la enseñanza de adición y sustracción en Perú y Colombia
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2022-07-04)
This study investigates three facets of teacher mediation: a) The sensitivity to the needs of the student with difficulty (perceived difficulty), b) The way to organize activities and experiences that encourage learning ...
Competencia lectora de estudiantes de Pedagogía: el desafío de quienes enseñan lengua
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2023-09-29)
El presente ensayo revela cómo la comprensión lectora de estudiantes escolares en Chile es un ámbito pendiente aún, en tanto no se muestra un mejoramiento real en los resultados de aprendizaje. Asimismo, establece que una ...
Diseño y tipografía para formar a docentes en educación artística. De la caligrafía al universo digital
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2022-03-18)
This paper presents a reflection and proposal on the opportunity to recover the study of the image of letters in the Primary School Teacher Training. Theoretical references are discussed, the historical perspective is ...