Search
Now showing items 1-7 of 7
La globalización de la educación: lo humano, lo social y sus posibilidades de futuro
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2009)
At the swing of the global economy, political trends and events that occur in the historical development of societies, it is occurring environmental, economic and social development phenomena that affect all citizens of ...
Los saberes docentes en la internalización y en el uso del currículum en el nivel preescolar
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2022-03-18)
Some reflections are presented in relation to the influence that professional training has had the management of the curricular knowledge of two Mexican educators. It is intended to understand the link between teaching ...
Comprender: propuesta de pivotes
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2011)
How do we understand? A pivot proposalThe basic question is what it is needed to understand. The proposal is that understanding requires pivots, a useful word to integrate findings in different areas. In that sense, a pivot ...
Innovación, aprendizaje organizativo y gestión del conocimiento en las instituciones educativas
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2015)
Las organizaciones educativas requieren de estrategias que les permitan responder lascontinuas y cambiantes exigencias y necesidades de su entorno. No se trata de que las organizaciones se adapten a los cambios sociales, ...
La enseñanza, el aprendizaje y el conocimiento científico desde la perspectiva de futuros profesores de Ciencias Naturales
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2022-03-18)
This article presents an investigation developed in the context of initial teacher training in Natural Sciences, from a qualitative perspective, with the aim of identifying social representations related to teaching, ...
Aspectos generales y primeros avances para el encuadre de una investigación sobre el conocimiento profesional específico del profesorado de química asociado a la noción de nomenclatura química
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2014)
Within the framework of research about professional teacher’s knowledge, our business is to identify and to characterize with case study method, a kind of specific professional teacher´s knowledge of Chemistry professorate, ...
Contenidos sustantivos y metaconceptos históricos en narrativas de estudiantes de la carrera de educación primaria
(Pontificia Universidad Católica del Perú., 2023)
This research aimed to describe how a group of student’s primary education career used substantive knowledge and meta-concepts in the elaboration of their historical narratives about the Peruvian Independence process. To ...