Search
Now showing items 1-7 of 7
El educador, agente necesario de la construcción social
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2008)
In the postmodern society the role of the school and the teacher is strongly conditionedby the social demands of each particular context. The continuous changecannot be stop as it depends on science and technology. It is ...
¿Construyendo una masculinidad «alternativa» desde la escuela peruana? Una aproximación a la socialización masculina del joven en un colegio limeño de orientación alternativa
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2015)
This research seeks to show the ways of male social performance by students in educational environments in which they are more likely to question the traditional model of masculinity (TMM) that characterizes the man as a ...
Didactopatogenia (Enfermedades generadas por la mala enseñanza)
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 1996)
Acerca de «imprescindibles» e «irremplazables» en la gestión escolar: miradas y abordajes posibles en contextos institucionales actuales. Rosario, Argentina, 2004-2014
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2014)
El presente trabajo busca indagar acerca de la relación existente entre nuevas lógicas políticas y sociales que tuvieron lugar a principios del siglo XXI en Argentina y sus formas de re-traducción en prácticas educativas ...
Educación en la adolescencia: consecuencias del confinamiento y la aceleración
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2024-04-15)
This paper aims to analyze the impact of lockdown on education in the context of social acceleration. In this paper, we address the necessary (re)construction required to enhance the education of adolescents. From this ...
Experiencias ecológicas del Colegio de la Inmaculada-Jesuitas
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2009)
This article presents a brief systematization about a pioneer experience of Colegio de la Inmaculada-Jesuitas, a private catholic school located in Lima (Peru) in relation to its environmental projects developed as part ...
Educación para la salud en las organizaciones escolares
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2010)
This article focuses on the relationship between education and health, and the relevance of the school in a comprehensive teaching. Specifically, the article develops different conceptions about the health, education, ...