Search
Now showing items 1-6 of 6
Regulation, Monitoring, and Ownership Influence the Quality of Service of Latin American Electric Distribution Utilities: A Doctoral Research Proposal
(Pontificia Universidad Católica del Perú. CENTRUM, 2008)
The decline in the quality of service of electric distribution utilities in Latin America is a topic requiring investigation because of its effect on the sustainability of privatization. The quality of service could be a ...
Is Efficiency the Equivalent to a High Rate of Return for Private Pension Funds? Evidence from Latin American Countries
(Pontificia Universidad Católica del Perú. CENTRUM, 2008)
During the last few years, there has been a large increase in the rate of return for most Latin American private pension fund institutions (AFPs). This favorable performance of funds comes with an economic boom in the ...
Fernández-Maldonado, Enrique y Luis Gálvez León (2008). Pequeños negocios, grandes responsabilidades. La responsabilidad social empresarial en las micro y pequeñas empresas en Lima. Lima: Red Puentes Perú.
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2008)
Esta nota no presenta resumen.
Regulación por precios tope
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2009)
El presente trabajo describe las principales características del mecanismo de regulación por precios tope, incluyendo su ubicación dentro de las posibilidades de acción regulatoria, las críticas que se han planteado al ...
Balance de la investigación académica en regulación de los servicios públicos
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2009)
El artículo presenta un breve balance de las investigaciones realizadas recientemente en el ámbito de la regulación de los servicios públicos. El análisis se concentra en las industrias de redes (telecomunicaciones,energía, ...
Proposta de um modelo matemático do consumo residêncial de energia: estudo de Cuiabá, Mato Grosso – BrasilProposta de um modelo matemático do consumo residêncial de energia: estudo de Cuiabá, Mato Grosso – Brasil
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2007)
No momento econômico atual as empresas se diferenciam no conhecimento que detêm o quecertamente as colocam em vantagem competitiva. A desinformação ou a falsa informação pode significar perdas e até mesmo morte empresarial. ...