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Knowledge management and firm performance: the mediating effect of entrepreneurial orientation
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2020-05-07)
Entrepreneurship in Latin-American is high compared to other regions. However, there is
little innovation. (Lederman, Messina, Pienknagura, & Rigolini, 2014). Lumpkin and Dess
(1996) highlighted that holding an Entrepreneurial ...
Impacto de la eco-innovación en el desempeño de las empresas: una evaluación cuantitativa
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2019-03-27)
En la actualidad, las empresas interactúan en un entorno cada vez más dinámico y
competitivo, donde la innovación y la eco-innovación son consideradas componentes
esenciales de la estrategia. De manera particular, la ...
Factores que influyen en la producción de investigación de los docentes universitarios. Caso de Ecuador, Perú y Colombia.
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2018-10-17)
Las investigaciones relacionadas con los factores que influyen en la producción individual de
publicaciones en revistas arbitradas generalmente incluyen las características individuales de
los investigadores y las ...
Variables that determine the market value of a high-performance soccer player
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2019-01-28)
The research question of this study was identify the variables that determine the
market value of a high-performance soccer player, in the five major leagues around the
world (Premier League, Bundesliga, LaLiga, Serie A ...
Gobierno corporativo: relación entre la dualidad CEO-Chairman y la eficacia del control del directorio
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2020-05-13)
El propósito de esta investigación fue analizar el gobierno corporativo desde la perspectiva de
la dualidad CEO-Chairman y su relación con la eficacia del control del directorio. Esta
relación se analizó a través de un ...
Influence of perceived risk and brand equity on purchasing intention in the Colombian soluble coffee category
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2019-09-17)
Different authors have defined purchase intention when a person makes a statement
as to whether to buy, or not a product. It has been considered an important indicator in
marketing management to project sales of new and ...
The role of institutions in a regional innovation system and their impact on the innovation performance of organizations within the quadruple helix.
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2019-03-27)
Among the critical issues facing policy and decision makers is how to improve the
regional innovation systems (RISs), as such improvement enhances the development of
organizational innovative capacities, encourages innovation ...
Intellectual Capital and Financial Performance in Small Manufacturing Companies: The Moderating Effect of Managerial Ambidexterity
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2024-07-24)
Intellectual capital is crucial for the development and sustainable success of small
manufacturing enterprises in emerging economies, and it has gained considerable relevance in
business management. Despite numerous ...
Orientación emprendedora y capacidad de absorción como determinantes del desempeño exportador de pymes: caso Ecuador
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2018-09-03)
En los últimos años, el desempeño exportador de las pymes ha sido uno de los
temas más investigados en las ciencias administrativas. Pese a ello, por las diferencias
entre las pymes y el contexto en que operan, no existe ...
Spiritual intelligence and mindfulness as sources of transformational leadership
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2017-11-16)
The transfer rate of transformational leadership training is considered marginal; it is
estimated that less than 30% of leaders who participate in the training change their behavior
once back in the workplace. Most ...