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El derecho a la educación intercultural bilingüe y la política fiscal en Perú
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Departamento de Economía, 2017-11)
Para la educación peruana, el problema de la calidad aparece hoy como el mayor problema, habiéndose logrado niveles de cobertura de primaria ya casi universales al año 2000. En las escuelas EIB (ubicadas en zonas indígenas ...
Incorporating sustainability in business management in higher education : how educators and students need to adapt?
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Departamento Académico de Ciencias de la Gestión, 2022-07-19)
The grand challenges of our time require an educational overhaul, especially in business and management-related disciplines, which could play as a change maker towards more comprehensive strategies from organizations. Thus, ...
El efecto del programa acompañamiento pedagógico sobre los rendimientos de los estudiantes de escuelas públicas rurales del Perú
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Departamento de Economía, 2016-12)
The aim of the present study is to evaluate the effect of a teacher training program implemented
by the Ministry of Education called Pedagogical Accompaniment on school performance and its
main determinants. Using ...
A Model for Assessing the Quality of Marketing-Management Education
(CENTRUM Publishing, 2015)
This study proposes and tests a model of educational quality in marketing management incorporating resource-capability variables linked to learning outcomes for students and the competitive positioning of universities.
Drawing ...
Factores discrecionales y no discrecionales de la eficiencia educativa: evidencias para el caso peruano
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Departamento de Economía, 2017-05)
La presente investigación realiza un análisis de eficiencia del proceso de generación de resultados educativos («eficiencia educativa») de las escuelas peruanas de nivel primario. Específicamente, este documento se enfoca ...
Student-based brand equity in the business schools sector: An exploratory study
(CENTRUM Publishing, 2015)
Faced with increased competition, business schools seem to have realized that having the strongest brands, hence, a distinct image, is vital to strengthen their presence in the education marketplace. It is in this context ...