Search
Now showing items 1-10 of 129
Estrategias metodológicas en la educación ambiental. Estudio de caso de un docente de ciencias naturales de una institución educativa pública
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2022-03-18)
The research is part of the environmental approach that educational institutions must address in the face of the urgency that exists to act and make environmental commitments for local, regional and global ...
Fraude Fiscal y Educación Tributaria en España
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2014)
El autor sostiene que la causa principal del fraude fiscal en España es el déficit educativo de las personas. Los impuestos no han de ser tan solo una obligación, señala, sino la contribución a una sociedad más justa, ...
El educador, agente necesario de la construcción social
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2008)
In the postmodern society the role of the school and the teacher is strongly conditionedby the social demands of each particular context. The continuous changecannot be stop as it depends on science and technology. It is ...
Estudio comparativo de estructuras de educación y atención a la infancia en siete países: Australia, Bélgica, Brasil, Canadá, Cuba, Francia y Perú
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2011)
A comparative study of educational structures that receive children less thansix years old in seven countries: Australia, Brazil, Belgium, Canada, Cuba,France and PeruThis investigation comprises a comparative study of ...
Ciencias para la ciudadanía: avances para enfrentar los desafíos de formar ciudadanos alfabetizados científicamente en Chile
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2023-09-29)
In 2020, the subject Science for Citizenship was included in the Chilean school curriculum in response to the global challenges to move towards scientific literacy to encourage citizens to participate in decision making ...
Sobreeducación en el mercado laboral: determinantes y consecuencias en el Perú, 2001-2011
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2016-08-10)
El marcado incremento en el acceso de la población peruana a distintas formas de educación superior en la última década ha ido de la mano con una caída en los ingresos reales del grupo de trabajadores que accedió a educación ...
Educación infantil en Perú y América Latina: un desafío ante las múltiples infancias
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2012)
This text invites the reader to reconsider concepts that adults—parents and teachers— have about children. Moreover, to rethink the concepts on policies for childhood and practices of care and education, which are based ...
A propósito de la reciente aprobación del “Proyecto de Ley que reestablece la autonomía universitaria”
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2022-05-25)
Approximately eight years ago, Law N° 30220 or University Law was enacted, which sought to promote the continuous improvement of the educational quality of university institutions and established the National Superintendence ...
Diferencias en el rendimiento académico a través del aprendizaje individual y cooperativo según los estilos de aprendizaje: un experimento en un curso de Ciencias Contables
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2022-06-27)
The present study is distinguished by including the theoretical lens of cooperative learning, to minimize possible differences in performance between the learning styles of students in the Bachelor’s degree in Accounting. ...
Razones para jugar: hacia la comprensión del rol del juego en el proceso de formación de docentes de educación inicial
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2009)
The article aims to justify the need to reorient the teacher education process in order to produce changes in the educational practices in early childhood education level. From a critical perspective, it questions the ...