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Factores que influyen en la producción de investigación de los docentes universitarios. Caso de Ecuador, Perú y Colombia.
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2018-10-17)
Las investigaciones relacionadas con los factores que influyen en la producción individual de
publicaciones en revistas arbitradas generalmente incluyen las características individuales de
los investigadores y las ...
Knowledge management and firm performance: the mediating effect of entrepreneurial orientation
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2020-05-07)
Entrepreneurship in Latin-American is high compared to other regions. However, there is
little innovation. (Lederman, Messina, Pienknagura, & Rigolini, 2014). Lumpkin and Dess
(1996) highlighted that holding an Entrepreneurial ...
Assessing the Impact of Corporate Entrepreneurship in the Financial Performance of Subsidiaries of Colombian Business Groups: under Environmental Dynamism Moderation
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2021-03-24)
Corporate entrepreneurship creates opportunities in employment, technological
advances, value creation and cultural transformation for entrepreneurial ecosystems,
entrepreneurs, governments, economies and societies around ...
El malestar con la innovación. Una aproximación a la dinámica controversial de la política científica colombiana 1990-2017
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2018-07-04)
La presente investigación consiste, en términos generales, en un estudio de política científica realizado desde una perspectiva sociológica y, en particular, desde una sociología política de la ciencia, a la luz de enfoques ...
Difusión de las políticas sociales : diferencias entre los programas de lucha contra la pobreza en Colombia y el Perú
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2020-05-21)
La tesis centra su interés en las diferencias encontradas en el proceso de difusión de los programas sociales de lucha contra la pobreza en Colombia y el Perú, denominados de Transferencias Monetarias Condicionadas (TMC). ...
La relación entre innovación y desempeño en las Mipymes de países emergentes en América Latina
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2023-06-09)
En un contexto global de cambio e incertidumbre, la capacidad de innovación es clave
para el desarrollo sostenido. El objetivo de este estudio es analizar empíricamente la
relación entre la innovación y el desempeño ...
Influence of perceived risk and brand equity on purchasing intention in the Colombian soluble coffee category
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2019-09-17)
Different authors have defined purchase intention when a person makes a statement
as to whether to buy, or not a product. It has been considered an important indicator in
marketing management to project sales of new and ...
Measuring digital era impact on brand interaction among young emerging consumers: a case study of colombian consumers
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2017-11-08)
Traditional marketing employs the brand funnel metaphor to explain the purchasing
process of customers, in order to better aim its efforts towards influencing their decisions.
Said funnel is based around five stages: ...
Social capital and the integration of processes in the supply chain management in the real sector in Colombia
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2020-03-31)
This research evaluates the relationship of social capital with the integration of processes in the
supply chain management in companies of the real sector in Colombia, mediated by their
organizational size and the ...
Environmental management, cleaner production and organizational performance: case of Colombia
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2019-08-28)
Organizations can redirect their business models to solve the problem of materials
depletion using environmental management and cleaner production as practices of the circular
economy. This study aimed to measure the ...