Search
Now showing items 1-3 of 3
Cine actual y representación queer: la heteronormativa fórmula de la industria cinematográfica
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2023-11-22)
Cinema is a form of artistic expression that has a significant impact on society, which implies that it is not limited to entertainment, but that its content also has great relevance in the perceptions of individuals. Thus, ...
Sobre cuatro ontologías inmanentes en Gilles Deleuze, en el cruce de La imagen-movimiento y Diferencia y repetición
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2023-12-11)
By serially arranging Difference and Repetition (1968) and The Movement Image (1983) this paper sketches four trails in Gilles Deleuze’s divergent ontology, showing how each of the montage schools of classical cinema implies ...
La imagen-movimiento. Deleuze y la relación Beckett- Bergson
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2010)
En La imagen-movimiento y en La imagen-tiempo Deleuze presenta una filosofía del cine basada en el pensamiento de Henri Bergson. En el presente artículo desarrollaremos la concepción del movimiento y de la imagen del ...