Search
Now showing items 1-10 of 16
Ciencias para la ciudadanía: avances para enfrentar los desafíos de formar ciudadanos alfabetizados científicamente en Chile
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2023-09-29)
In 2020, the subject Science for Citizenship was included in the Chilean school curriculum in response to the global challenges to move towards scientific literacy to encourage citizens to participate in decision making ...
Implementación del voto electrónico en el Perú: Algunas reflexiones para su viabilidad
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2016)
El presente artículo aborda la viabilidad de la implementación del voto electrónico en el Perú y las dificultades con las que esta nueva forma de sufragio se encontraría. Así, en primer lugar, se analiza las ventajas del ...
Fortalecimiento de la formación ciudadana en la escuela secundaria: una propuesta de aprendizaje-servicio
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2013)
To form people that develop in an active and compromised way their citizenship to solve community and country problems is the objective of our present education. However some specialists observe mistakes in our civic ...
Alvarado, J., F. Portocarrecro, C. Trivelli, e. Gonzales, F. Galarza y H. Venero. El financiamiento informal en el Perú. Lima: COFIDE, CEPES, IEP, 2001.
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2001)
Esta reseña no presenta resumen.
Efectos del liderazgo transformacional y la responsabilidad social corporativa sobre el compromiso y ciudadanía organizacional
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2023-09-08)
The study aims to analyze the effects of transformational leadership and the perception of Corporate Social Responsibility (CSR) on the commitment and organizational citizenship of managers in one of the largest banking ...
La importancia de vivir en polis desde la escuela: ¿cómo hacerlo?
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2023-12-29)
This article is grounded in qualitative research conducted for my undergraduate thesis, focusing on the "Comprehensive Happy Schools (CHS)" model based on UNICEF's Child-Friendly Schools approach. This research identifies ...
Constituciones, ciudadanía y población indígena en los Andes, s. XIX: los casos de Bolivia, Ecuador y Perú
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2014)
This article presents a comparative analysis of the development of the citizenship and theright to vote concepts during the XIX century, in Andean countries’ constitutions, specifically in Bolivia, Ecuador and Peru. In a ...
Ciudadanos del sur. La ciudadanía suramericana en el proceso de integración regional
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2015)
El artículo plantea, en una primera parte, una aproximación conceptual preliminar a la construcción de la ciudadanía suramericana, tarea emprendida desde hace algunos años por los Estados de la región en el seno de la Unión ...
Notas sociojurídicas sobre el alcance del voto migrante en la ciudad de Buenos Aires
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2022-11-24)
Since 1987, migrants residing in the city of Buenos Aires have had the right to participate in local elections. The city’s Electoral Code, approved in 2018 and applied for the first time in the 2021 local elections, changed ...
Acoso sexual callejero como límite del ejercicio de la ciudadanía femenina: un análisis desde el pluralismo normativo y la necesidad de promover una ciudadanía diferenciada a partir del caso Villa El Salvador
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2023-12-29)
Sexual street harassment is one of the most normalized types of gender violence in Peruvian society; however, little has been explored about its impact on the exercise of female citizenship. Using the case study of Villa ...