Search
Now showing items 1-6 of 6
Interacciones maestro-alumno en una situación de enseñanza de la lengua escrita
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2002)
Teacher Behavior Checklist e Implicit Relational Assessment Procedure en la evaluación docente
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2022-01-03)
The evaluation of teachers has been conducted with instruments such as the Teacher Behavior Checklist (TBC), whose evidence of content validity was obtained by verbal reporting. The relationship between six TBC items and ...
Enseñanza escolar de Matemáticas: Fundamento epistemológico, significado y aprendizaje
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2023-07-13)
Part of the research Epistemology Underlying Teaching Work is presented, with data collected in Peru, Chile and Uruguay, through interviews with 17 teachers. It aims to identify epistemological conceptions that underlie ...
Pensamiento crítico, creatividad, autoeficacia y práctica pedagógica en formadores de docentes peruanos
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2022-01-03)
The relationship between dispositions towards critical thinking, creative-innovative performance, self-efficacy and teaching practice was assessed in Peruvian teacher trainers from the Amazonian region of San Martin. Direct ...
Didactopatogenia (Enfermedades generadas por la mala enseñanza)
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 1996)
Situación actual de la enseñanza del psicodiagnóstico de Rorschach y los métodos proyectivos en el Perú
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 1999)