Explorando por Autor "Cedrón, Juan Carlos"
Mostrando 1 - 5 de 5
- Resultados por página
- Opciones de ordenación
Ítem Texto completo enlazado La Capsaicina(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2013-11-22) Cedrón, Juan CarlosIt is spicy, it makes us blush, but it also relieves pain. Capsaicin is the main component of chili pepper, an ingredient in so many dishes in our country.Ítem Texto completo enlazado El luminol(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2011-02-21) Cedrón, Juan CarlosForensic investigation has a small partner for almost a century: luminol. This simple molecule has helped to solve many murders because of its peculiarity of emitting light upon contact with tiny amounts of blood residues.Ítem Texto completo enlazado Métodos para determinar la configuración absoluta de una molécula(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2008) Cedrón, Juan CarlosMethods for the assignment of the absolute configuration of an organic molecule: The assignment of the absolute configuration of chiral molecules represents a great challenge for organic chemists. There are several techniques in order to establish it, and they are described in this work, as well as examples of how they can be applied in the assignment of the absolute configuration of natural products.Ítem Texto completo enlazado Nutracéuticos, alimentos funcionales y su producción(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2012-08-28) Cruzado, Martín; Cedrón, Juan CarlosNowadays, nutrition is not only based on what we cook, but also in what we take as supplements. Many products have invaded us: vitamins, aminoacids, vegetal extracts, omega-3, etc. In this work we explain some important concepts such as nutraceuticals, functional and fortified foods, and also the way these products are made.Ítem Texto completo enlazado Tomándole el pulso a la resonancia magnética nuclear(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2012) Cedrón, Juan CarlosEn este artículo, se presenta la aplicación de la metodología ABP en un curso de octavo ciclo de la especialidad de Química. Para ello, se formaron grupos de trabajo y se entregó a cada alumno un problema integral del tema, el cual corresponde a la nota del cuarto examen del curso.El trabajo de cada clase, en el que los alumnos desarrollaban actividades que fijaban los conocimientos necesarios para el desarrollo del problema integral, mostró una mejor predisposición de los alumnos al tema y un ambiente de trabajo más agradable.