• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Revistas PUCP
    • Revista del Instituto Riva Agüero
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Revistas PUCP
    • Revista del Instituto Riva Agüero
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Project to strengthen initial education teachers: Strategies for early language development

    Proyecto de fortalecimiento de docentes de educación inicial: estrategias para el desarrollo temprano del lenguaje en el aula

    xmlui.mirage2.item-list.thumbnail
    Date
    2018-06-04
    Author
    Fernández Flecha, María
    Junyent Moreno, Andrea Anahí
    Lossio Chávez, Jorge
    Metadata
    Show full item record
    Acceso a Texto completo
    URI
    http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/revistaira/article/view/20000/20013
    https://doi.org/10.18800/revistaira.201802.011
    Fuente
    Pontificia Universidad Católica del Perú
    Abstract
    It´s been amply proved that there is an early and determining relationship between the knowledge of academic, standard language, and a higher level of achievement at school. We also know that children belonging to lower socio-economic status face an early disadvantaged situation, which limits the maximum development of their potentialities; in these cases, it is common that, by the time they have enrolled in school, it is already too late to close the growing gap between them and more economically advantaged groups. The present university social responsibility project provided a group of public preschool teachers with scientific, evidence-based, information, regarding the relation between early vocabulary, literacy development, and its implications for good school achievement. We shared a specific intervention proposal with the teachers, for early vocabulary teaching, based on dialogic or shared reading and the use of certain word learning strategies, both explicit and implicit.
     
    Está ampliamente demostrado que existe una relación temprana y determinante entre el conocimiento del lenguaje estándar, académico, y un mejor logro académico en la escuela. Así mismo, sabemos que los niños pertenecientes a sectores económicamente desfavorecidos suelen partir de una situación de desventaja temprana que limita el desarrollo máximo de sus potencialidades; en estos casos, muchas veces, cuando ingresan a la escuela es ya demasiado tarde para reducir la brecha formada. El presente proyecto de responsabilidad social universitaria brindó a un grupo de maestras de educación inicial pública información científica, basada en evidencia, sobre la relación entre el vocabulario temprano, el desarrollo de la literacidad y sus implicancias para un buen desempeño escolar. Se compartió con las maestras una propuesta específica de intervención para la enseñanza de vocabulario temprano basada en la lectura dialógica o compartida y el uso de estrategias de aprendizaje de vocabulario tanto explícitas como implícitas.
     
    Collections
    • Revista del Instituto Riva Agüero

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    PoliticasVer Políticas

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV