1. Libros
URI permanente para esta colecciónhttp://54.81.141.168/handle/123456789/173942
Explorar
Ítem Acceso Abierto Fluid Learning Centrum PUCP(Pontificia Universidad Católica del Perú. CENTRUM, 2021-12) Sotomayor, Manuel; Marquina Feldman, Percy SamoelFor over one hundred years, Pontificia Universidad Católica del Perú (PUCP) has been committed to promoting high academic performance and to educating individuals who contribute to the development of Peruvian society. As its business school, Centrum PUCP is based on the fundamental ideals of academic rigour, diverse scientific and humanistic approaches, ethical principles, Catholic values, discrepancy culture, and tolerance, as part of a global context characterised by constant change, demands, and needs that require agile and flexible adaptation. Therefore, the aim of PUCP is to educate students in good business practices, contributing towards building a better world. With this purpose in mind, our mission is to transform individuals into agents of change who have a positive impact on society. Our vision is to continue to be recognised as the leading business school in Peru, ranked in the top 10 of Latin America. To achieve this, we educate conscious leaders who focus on the common good and who are critical thinkers and behave responsibly in accordance with the ethical principles and values of the business field and all other environments in which they interact, both inside and outside the country. As a result, based on the educational model of Pontificia Universidad Católica del Perú (PUCP), Centrum PUCP has designed a Learning Management Model that not only reflects our definition of learning, but also how we design and manage our educational proposal. It serves as a guide to integrate and implement our competency-based model within the curriculum and methodology, as well as apply it to our assessment and learning certifications. This is why we have developed Fluid Learning Centrum PUCP, our learning management model. In the following section we will explore its foundations and structure, assess its advantages, and examine the characteristics that provide added value to our school and its community.Ítem Acceso Abierto Fluid Learning Centrum PUCP Modelo de Gestión del Aprendizaje(Pontificia Universidad Católica del Perú. CENTRUM, 2021-07-26) Sotomayor, Manuel; Marquina, PercyEl modelo Fluid Learning Centrum PUCP ha sido elaborado con el fin de articular las ideas y lineamientos fundamentales sobre los que se construye la propuesta de valor educativo de nuestros cursos y programas. En este modelo se puede encontrar la filosofía y las líneas metodológicas del diseño de nuestra oferta de aprendizaje. El modelo presenta los principios educativos generales que muestra nuestra concepción de cómo entendemos la actividad educativa. También presenta nuestro enfoque de competencias analizando las competencias institucionales de la escuela y la forma en cómo articulamos estas competencias institucionales con las disciplinares en cada uno de nuestros programas. El modelo Fluid Learning plantea lineamientos y referentes metodológicos para el diseño y creación de nuestras experiencias de aprendizaje en diferentes espacios y a diferentes ritmos, adaptándonos a los diversos contextos actuales. Así los distintos espacios académicos como cursos, diplomaturas y programas buscan generar experiencias de aprendizaje significativas y memorables. Así también se muestra el papel que cumple la evaluación en todo nuestro proceso de diseño educativo. El modelo integra las características esenciales de cómo realizamos todo el proceso, como el énfasis en la internacionalización, investigación y contribución a la sociedad. Fluid Learning Centrum PUCP es un modelo en constante evolución porque en su esencia busca adaptarse inteligentemente a las diferentes demandas y oportunidades que nos ofrece la tecnología y la nueva dinámica social. Siempre sobre las bases y principios educativos que nos han guiado desde siempre como universidad.