Aparicio Pereda, Ana SofíaBazán Guzmán, Jorge LuisAbdounur, Oscar Joao2018-04-102018-04-102013http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/enblancoynegro/article/view/7409/7633This is a conceptual framework for the diagnostic study of the role of evaluation practices in the learning process in educational institutions. The framework is based on concepts given by the Onto-Semiotic Approach to mathematical knowledge and instruction (OSA), which have been adapted to this context.Presentamos un marco conceptual para el estudio diagnóstico de las prácticas de evaluación en el proceso de aprendizaje. El marco está basado en los conceptos provenientes del enfoque del conocimiento y la instrucción matemática (EOS), los cuales han sido adaptados en este contexto.application/pdfspainfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0EducationEvaluation PracticesActors Of The Teaching-Learning ProcessInstitutional MeaningPersonal MeaningOnto-Semiotic ApproachPrácticas de EvaluaciónActores del Proceso de Enseñanza-AprendizajeSignificado InstitucionalSignificado PersonalEnfoque Ontosemiotico (Eos)Marco conceptual para el estudio de las prácticas de evaluación en una institución educativa: desde la teoría del EOSConceptual Framework for the Study of Evaluation Practices in Educational Institutions: From the Theory of OSA (Onto-Semiotic Approach to Mathematical Knowledge and Instruction)info:eu-repo/semantics/articlehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.00