Turpo Gebera, Osbaldo2018-04-102018-04-102014http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/8941/9349Since its emergence in the educational context, the blended learning insurgentas a modality with its own identity. According to its evolution, runs through presentiality configured contexts and virtuality. In a first stage, stood as a mixed or combined mode, and then advanced to integration, which resulted in the dilutionof its components. The progressive social changes, technological and cultural towards convergence, today brings a new north-mode, given the confluence of pedagogical and technological mediations in the training process. This position places him in a new trend that more than a possibility, actually represents a more explicable on the future of Blended Learning.Desde su emergencia en el contexto educativo, el blended learning surge como una modalidad con identidad propia. Conforme a su evolución, discurre por contextos configurados por la presencialidad y virtualidad. En un primer estadio, se situó como una modalidad mixta o de combinación; posteriormente avanzó a una integración que supuso la dilución de sus componentes. La progresiva evolución social, tecnológica y cultural hacia la convergencia aporta, en la actualidad, un nuevo norte a la modalidad dada la confluencia de las mediaciones pedagógicas y tecnológicas en el proceso formativo. Este posicionamiento lo ubica dentro de una nueva tendencia, que más que una posibilidad, representa una realidad más explicable sobre el devenir del blended learning.application/pdfspainfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0Presencialidad-VirtualidadBlended LearningConvergencia MediáticaMediación TecnopedagógicaPresentiality-VirtualityBlended LearningMedia ConvergenceMediation Techno-PedagogicalPerspectiva de la convergencia pedagógica y tecnológica en la modalidad blended learningPedagogical and Technological Perspective in Convergence Blended Learninginfo:eu-repo/semantics/articlehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.00