Melo Romero, Andrea del PilarCastro, Augusto2024-04-222024-04-2220242024-04-18https://revistas.pucp.edu.pe/index.php/Kawsaypacha/article/view/28166/26359https://repositorio.pucp.edu.pe/index/handle/123456789/199366The article Curricular Pathways from an Aesthetic Ethics for the Formation of an Environmental Culture is part of the preliminary results of a research conducted with high school students in Bogota, Colombia, which works on ethics-aesthetics as an alternative proposal from the construction of a Latin American environmental thinking. The first part of the article explains what ethics-aesthetics refers to; in the second part of the article, the methodological design of the research is explained; in the third part, the environmental values that can be worked from ethics-aesthetics and how they are perceived within an environmental forum developed with the learning community are discussed; finally, the article concludes with the findings.El artículo es parte de los resultados preliminares de una investigación realizada con estudiantes de secundaria de Bogotá, Colombia, que trabaja la ética-estética como una propuesta alternativa desde la construcción de un pensamiento ambiental latinoamericano. En la primera parte se expone a qué hace referencia la ética-estética; en la segunda parte del artículo se explica el diseño metodológico realizado en la investigación; en la tercera, se profundiza en los valores ambientales que se pueden trabajar desde la ética-estética y cómo estos se perciben dentro de un foro ambiental desarrollado con la comunidad de aprendizaje; finalmente, se concluye con los hallazgos encontrados.application/pdfspainfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0Aesthetic ethicsEnvironmental valuesEnvironmental cultureÉtica estéticaValores ambientalesCultura ambientalTrazados curriculares desde una "ética-estética" para la formación de una cultura ambientalCurriculum frameworks from an "Ethical-Aesthetic" perspective for the development of environmental cultureinfo:eu-repo/semantics/articlehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#2.07.01https://doi.org/10.18800/kawsaypacha.202401.D004