Zamora Roselló, María Remedios2023-11-292023-11-292023-11-10https://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechoadministrativo/article/view/27660/25726https://repositorio.pucp.edu.pe/index/handle/123456789/196345In this study we analyze the access to and provision of two essential public services, education and water supply, and we focus on vulnerable groups, with special attention to exclusions linked to disability and socioeconomic status. We have taken the Spanish regulatory framework as a reference and we will analyze the case law, reports by the Ombudsman and the Sindic de Greuges, as well as other instruments and documents that allow us to know to what extent the public administration is fulfilling with its public service obligation towards these groups.Analizamos en este estudio el acceso y prestación de dos servicios públicos esenciales como son la educación y el abastecimiento de agua, y nos centramos en los colectivos vulnerables, con especial atención a las exclusiones vinculadas a la discapacidad y a la situación socioeconómica. Hemos tomado como referencia el marco normativo español y analizaremos la jurisprudencia, los informes del Defensor del Pueblo y del Síndic de Greuges, además de otros instrumentos y documentos que nos permitan conocer en qué medida la Administración pública está cumpliendo con su obligación de servicio público para estos colectivos.application/pdfspainfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/Public servicesVulnerabilityRight to educationRight to waterServicios públicosVulnerabilidadDerecho a la educaciónDerecho al aguaVulnerabilidad y servicios públicos en el Derecho a la educación y el Derecho al agua en EspañaVulnerability and public services in the Right to education and the Right to water in Spaininfo:eu-repo/semantics/articlehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.06.00