Alayza Prager, Cristina2016-12-01http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/estudiosdefilosofia/article/view/15893/16325Two peculiarities of the film The Passion of Joan of Arc (Carl Theodor Dreyer,1928) are explored in this essay: its unusual close-ups and its strongly expressivecharacter. We start from the idea that both characteristics are closely related andwe seek to clarify this relationship making use of Gilles Deleuze’s affection-image and Georges Didi-Huberman’s dialectical image.Dos particularidades de la película La pasión de Juana de Arco (Carl Theodor Dreyer, 1928) son exploradas en este ensayo: sus insólitos primeros planos y sucarácter fuertemente expresivo. Partimos de la idea de que ambas característicasestán íntimamente relacionadas y buscamos esclarecer esta relación sirviéndonos de la imagen-afección de Gilles Deleuze y de la imagen dialéctica de Georges Didi-Huberman.application/pdfspainfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0RostroImagenPrimer PlanoAfecciónMovimientoLa imagen en primer plano: La pasión de Juana de Arco y el poder del rostroinfo:eu-repo/semantics/articlehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#6.03.01https://doi.org/10.18800/estudiosdefilosofia.201601.011