Show simple item record

dc.contributor.authorNavarrete Serrano, Mario
dc.date.accessioned2021-09-20T23:54:05Z
dc.date.available2021-09-20T23:54:05Z
dc.date.issued2020-09-13
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/themis/article/view/24180/22943
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/themis/article/view/24180/22970
dc.description.abstractOn April 20, 2020, the Superintendence of Market Power Control published Resolution SCPM-DS-2020-018 establishing a fast-track process to investigate certain operations subject to the ex-ante notification regime. What will be explored in this article is one of the cases that qualify to benefit from the fast-track process: the failing-firm defense exception.In summary, the Superintendence of Market Power Control has said that it will now take less time to review operations that target a company in economic difficulties, and it outlines the material parameters it will use to guide that decision. How-ever, such inclusion brings with it much more than it appears.en_US
dc.description.abstractEl 20 de abril de 2020, la Superintendencia de Control del Poder de Mercado publicó la Resolución SCPM-DS-2020-018 con la que instaura un proceso abreviado o fast-track para investigar ciertas operaciones sujetas al régimen de notificación obligatoria ex ante. Lo que se explorará en este artículo es uno de los supuestos que califican para beneficiarse del proceso abreviado: la excepción de empresa en crisis o failing-firm defense. De manera resumida, la Superintendencia de Control del Poder de Mercado ha dicho que ahora se tardará menos tiempo en la revisión de operaciones que tengan como objetivo una compañía en dificultades económicas y traza los parámetros materiales que usará para guiar esa decisión. Sin embargo, esa inclusión trae consigo mucho más de lo que aparenta.es_ES
dc.formatapplication/pdf
dc.formattext/html
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.relation.ispartofurn:issn:1810-9934
dc.rightsAttribution 4.0 International*
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.sourceTHEMIS Revista de Derecho; Núm. 78 (2020): Competenciaes_ES
dc.subjectExcepción de empresa en crisises_ES
dc.subjectSuperintendencia de control del poder de mercadoes_ES
dc.subjectControl de concentraciones económicases_ES
dc.subjectAntitrustes_ES
dc.subjectLey orgánica de regulación y control del poder de mercadoes_ES
dc.titleFailing Firm Defense a la ecuatoriana. Algunos aportes y reflexiones sobre la nueva excepción de empresa en crisises_ES
dc.title.alternativeFailing Firm Defense Ecuadorian version. Some contributions and reflections on the new failing firm defenseen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.type.otherArtículo
dc.subject.ocdehttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.05.01
dc.publisher.countryPE
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.18800/themis.202002.017


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution 4.0 International