• Login
    Search 
    •   DSpace Home
    • Search
    •   DSpace Home
    • Search
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Search

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filters

    Use filters to refine the search results.

    Now showing items 1-10 of 19

    • Sort Options:
    • Relevance
    • Title Asc
    • Title Desc
    • Issue Date Asc
    • Issue Date Desc
    • Results Per Page:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    xmlui.mirage2.item-list.thumbnail

    Lineamientos para una evaluación de docentes 

    Coloma Manrique, Carmen Rosa (Pontificia Universidad Católica del Perú, 2013)
    Esta es una reflexión sobre la evaluación de docentes que pretende dilucidar aspectos relativos a su concepción, y su vinculación con la institución educativa y con la mejora de la calidad. Trata de precisar los propósitos ...
    xmlui.mirage2.item-list.thumbnail

    La formación del profesorado universitario en España: evolución y perspectivas 

    Aramburuzabala Higuera, Pilar; Martínez-Garrido, Cynthia; García-Peinado, Rocío (Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2013)
    In Spain, the first formal experiences in the field of University Teacher Training (abbreviated to FPU in Spanish) appear in the seventies, responding to isolated initiatives. In the eighties the first groups of FPU ...
    xmlui.mirage2.item-list.thumbnail

    El educador, agente necesario de la construcción social 

    Valle López, Angela del (Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2008)
    In the postmodern society the role of the school and the teacher is strongly conditionedby the social demands of each particular context. The continuous changecannot be stop as it depends on science and technology. It is ...
    xmlui.mirage2.item-list.thumbnail

    Estrés y burnout docente: conceptos, causas y efectos 

    Zavala Zavala, José (Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2008)
    In this article the concepts of stress (eustress and distress) and stress coping arereviewed under a transactional perspective mainly, and it is also described the burnoutor syndrome of professional wearing as consequence ...
    xmlui.mirage2.item-list.thumbnail

    Creencias colectivas en la escuela pública 

    Córdova, Elizabeth Rosales (Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2009)
    This article presents the qualitative analysis of public teachers’ interviews who worked at low socioeconomic schools. We found that school contexts condition teachers’ beliefs about students’ performance and achievement. ...
    xmlui.mirage2.item-list.thumbnail

    Aspectos generales y primeros avances para el encuadre de una investigación sobre el conocimiento profesional específico del profesorado de química asociado a la noción de nomenclatura química 

    Perafán Echeverri, Gerardo Andrés; Tinjaca B., Fredy M. (Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2014)
    Within the framework of research about professional teacher’s knowledge, our business is to identify and to characterize with case study method, a kind of specific professional teacher´s knowledge of Chemistry professorate, ...
    xmlui.mirage2.item-list.thumbnail

    La construcción de la profesionalidad docente 

    Oliveira de Azevedo, Heloisa Helena (Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2013)
    This article was prepared by the results of a research of a investigation about the formative strategies developed by educators related to the construction of the professionality of future childhood and elementary school ...
    xmlui.mirage2.item-list.thumbnail

    Formación y trabajo docente: nuevas exigencias profesionales en el mercado educacional 

    Calderón, Adolfo Ignacio; Marim, Vlademir (Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2009)
    This article approaches the emergence of a new profile of teachers who work inthe basic education. It debates teachers’ education through the light of the analysis of strategies of flexibilization of contractual conditions ...
    xmlui.mirage2.item-list.thumbnail

    Percepción de la reflexión docente en un grupo de maestros de una escuela pública de Ayacucho 

    Alberca La Torre, Reynaldo Vicente; Frisancho, Susana (Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2011)
    Perceptions of Teacher Reflection Among a Group of Public School Teachersin AyacuchoThe goal of this study was to explore beliefs about pedagogical reflection held by teachers in an Ayacucho, Peru public school, and the ...
    xmlui.mirage2.item-list.thumbnail

    Tango y paella. Porteñas y valencianos en el comisariado de exposiciones con acento educativo 

    Huerta, Ricard; Alderoqui, Silvia; Linares, María Cristina (Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2014)
    El presente trabajo introduce un nuevo planteamiento de gestión y comisariado de exposiciones, analizando dos proyectos expositivos con un marcado acento participativo, incidiendo en la vertiente social y educativa de ...
    • 1
    • 2

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    PoliticasVer Políticas

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Discover

    AuthorAlberca La Torre, Reynaldo Vicente (1)Alderoqui, Silvia (1)Aramburuzabala Higuera, Pilar (1)Arias Gallegos, Walter Lizandro (1)Calderón, Adolfo Ignacio (1)... View MoreSubjectTeacher (5)Teachers (5)Education (3)Maestro (3)Profesores (3)... View MoreDate Issued2010 - 2015 (10)2000 - 2009 (7)1996 - 1999 (2)Document TypeArtículo (19)

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV