Search
Now showing items 1-10 of 50
El educador, agente necesario de la construcción social
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2008)
In the postmodern society the role of the school and the teacher is strongly conditionedby the social demands of each particular context. The continuous changecannot be stop as it depends on science and technology. It is ...
El uso de las fuentes escritas en la enseñanza de la Historia. Análisis de textos escolares para tercero y cuarto de secundaria
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2011)
The use of written sources for teaching History. Analysis of textbooks for thethird and fourth years of high schoolCurrently, in addition to the usual contents, history textbooks now cite primary and secondary sources with ...
Clima escolar y factores asociados: modelo predictivo de ecuaciones estructurales
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2022-07-04)
The aim of this work was to propose a latent equation model that structures the relationship between academic engagement, schadenfreude and prosocial behavior on the school climate. We used a cross-sectional design and 437 ...
Agrupamiento escolar y frecuencia de conductas disruptivas en estudiantes de segundo grado de educación secundaria del Callao
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2013)
Debate on single-sex vs. coeducational schooling has increased over the last years. The purpose of the following study is to produce empirical evidence on this debate by comparing the frequency of disruptive behaviors in ...
Conceptos básicos y rendimiento escolar en niñas de primer grado de primaria de clase socioeconómica baja
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 1995)
Jóvenes que no trabajan ni estudian: evolución y perspectivas
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Departamento de Economía, 2016-12)
Analizamos la dinámica de la población NEET peruana durante las últimas dos décadas, usando información de los censos y las encuestas de hogares. Identificamos a los NEET, caracterizándolos y clasificándolos según su ...
El uso de las laptops XO en el área de Comunicación Integral en alumnos de educación primaria de una escuela rural en la región Junín-Perú
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2010)
The present study analyzes the use of XO laptops as a tool of information technology and communication in language learning in the sixth grade students of a Peruvian rural school. To develop this study were applied activities ...
Estudio comparativo de estructuras de educación y atención a la infancia en siete países: Australia, Bélgica, Brasil, Canadá, Cuba, Francia y Perú
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2011)
A comparative study of educational structures that receive children less thansix years old in seven countries: Australia, Brazil, Belgium, Canada, Cuba,France and PeruThis investigation comprises a comparative study of ...
Satisfacción con la vida y sus correlatos socio-personales en adolescentes de secundarias públicos de Sonora, México
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2022-01-03)
The objective of the study was to measure the relationship of personal variables and context with satisfaction with the life and personal well-being of school adolescents in northwestern Mexico. The design is non-experimental ...
La dinámica participativa en las actas de reuniones del CONEI
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2012)
The dynamism of participation in the minutes of the CONEI meetings This is a discussion about the results of a documentary research about the participative dynamics into the minutes of the CONEI (Consejo Educativo ...