Search
Now showing items 1-10 of 90
Assessing Theory and Practice in Competitive Strategy: Challenges and Future Directions
(Pontificia Universidad Católica del Perú. CENTRUM, 2008)
Competitive strategy scholars seek to answer three important questions: (a) what constitutes an effective strategy and how is it crafted, (b) how are strategies implemented in an organization, and (c) how can a strategy’s ...
La escucha periférica: convergencia técnica y simbólica entre los viewpoints y el site specific
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2024-01-23)
La presente investigación analiza de qué forma la escucha del intérprete se potencia a través
de la ejecución de intervenciones de site specific en el espacio público. Para hacerlo posible,
se emplearon tres herramientas: ...
Análisis de la eficiencia del gasto municipal y de sus determinantes
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2009)
En este estudio se analizó la eficiencia del gasto local en 1686 municipalidades del país para elaño 2003, mediante la interpretación de las actividades públicas locales como un proceso de producción que transforma inputs ...
Nuevas Ritualidades: Tecnología Audiovisual para la Performance
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2021-07-06)
La presente investigación desde las artes escénicas y audiovisuales busca
experimentar, reflexionar y teorizar sobre las posibilidades que brinda el uso del video en
escena para favorecer las características rituales en ...
What Drives International Performance? Insights from Computer-Related Service Firms
(Pontificia Universidad Católica del Perú. CENTRUM, 2012)
The aim of this paper is to understand the drivers of international performance for service firms. Qualitative interviews and a literature review are used to build the model which is tested empirically on computer-related ...
Marketing Capabilities Development in Small and Medium Enterprises: Implications for Performance
(Pontificia Universidad Católica del Perú. CENTRUM, 2012)
The purpose of the research is to analyze the organizational antecedents of marketing capabilities and their impact on business performance using a sample of small and medium enterprises (SMEs). More specifically, the ...
Más allá de la representación. Recontextualización, performance y memoria de una tradición (negra)
(Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2007-06-01)
Estas páginas cuentan una historia, re-creada en el espectáculo Kimbafá. El artículo analiza tres escenas que tienen como protagonistas a la Mujer y al Hombre Negro. Partiendo de la perspectiva performativa de la antropología, ...
Evaluación de la función directiva escolar en el marco de la nueva gestión pública
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2024-04-15)
This essay aims to analyze the construction and consolidation of the performance evaluation of school principals as a tool of “New Public Management” and the consequences it can generate for these educational actors. To ...
Competitive Strategy and Performance in Mexico, Peru, and the United States
(Pontificia Universidad Católica del Perú. CENTRUM, 2010)
This paper compares competitive strategy-performance relationships in Mexico, Peru, and the USA. 334 managers in the USA, 398 in Mexico, and 314 in Peru completed surveys. An innovative strategy orientation was positively ...
Pensamiento crítico, creatividad, autoeficacia y práctica pedagógica en formadores de docentes peruanos
(Pontificia Universidad Católica del Perú, 2022-01-03)
The relationship between dispositions towards critical thinking, creative-innovative performance, self-efficacy and teaching practice was assessed in Peruvian teacher trainers from the Amazonian region of San Martin. Direct ...