• Login
    Search 
    •   DSpace Home
    • Search
    •   DSpace Home
    • Search
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Search

    Show Advanced FiltersHide Advanced Filters

    Filters

    Use filters to refine the search results.

    Now showing items 1-10 of 14

    • Sort Options:
    • Relevance
    • Title Asc
    • Title Desc
    • Issue Date Asc
    • Issue Date Desc
    • Results Per Page:
    • 5
    • 10
    • 20
    • 40
    • 60
    • 80
    • 100
    xmlui.mirage2.item-list.thumbnail

    Caracterización del desempeño académico del escolar en ausencia de al menos uno de sus padres. Aproximación desde el caso Milagro 

    Arias Guevara, Liliana (Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2013)
    I made this research to help children of Milagro City, Ecuador. Here, there is a high proportion of school students without their parents at home. It was possible todefine, by mathematical methods, the typical student’s ...
    xmlui.mirage2.item-list.thumbnail

    Evaluación para la admisión a la universidad 

    Torreblanca Villavicencio, Alberto (Pontificia Universidad Católica del Perú, 2013)
    En la PUCP, la Oficina Central de Admisión e Informes, a través de la Sección Evaluación, es la unidad encargada del diseño y aplicación de las pruebas que se aplican a casi la totalidad de los postulantes a los estudios ...
    xmlui.mirage2.item-list.thumbnail

    Relaciones entre autoconcepto académico, atribuciones de éxito y fracaso, y rendimiento académico en escolares preadolescentes 

    Moreano, Giovanna (Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2005)
    xmlui.mirage2.item-list.thumbnail

    ¿Cómo es la evaluación en un curso que sigue la metodología ABP? 

    Morales Bueno, Patricia (Pontificia Universidad Católica del Perú, 2013)
    El artículo discute las diferentes concepciones acerca de la enseñanza y el aprendizaje, caracterizando aquellas que constituyen el fundamento de la visión educativa del ABP y que condicionan sus metas de aprendizaje. De ...
    xmlui.mirage2.item-list.thumbnail

    Diferencias en el rendimiento académico a través del aprendizaje individual y cooperativo según los estilos de aprendizaje: un experimento en un curso de Ciencias Contables 

    Quoos, Anderson Rodrigo; Benkendorf, Eda Cristina; dos Santos, Cleston Alexandre; Walter, Silvana Anita (Pontificia Universidad Católica del Perú, 2022-06-27)
    The present study is distinguished by including the theoretical lens of cooperative learning, to minimize possible differences in performance between the learning styles of students in the Bachelor’s degree in Accounting. ...
    xmlui.mirage2.item-list.thumbnail

    Rendimiento académico y bienestar personal subjetivo de posgraduación stricto sensu 

    Vargas Maldonado, Thiago; Martins Meurer, Alison; Krespi Musial, Nayane Thais ; Colauto, Romualdo Douglas (Pontificia Universidad Católica del Perú, 2022-06-27)
    The research analyzes the relationship between academic performance and subjective personal well-being of postgraduate students stricto sensu. Academic performance consubstantiated aspects that exceed exclusively quantitative ...
    xmlui.mirage2.item-list.thumbnail

    Logros en motivación y el tercer nivel de estructura del conocimiento: un estudio empírico en contextos de aprendizaje correspondientes a una modalidad híbrida ABP 

    Morales Bueno, Patricia (Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2009)
    This paper reports an empirical study of achievement in motivation with an attributional perspective, and the third level of knowledge structure following Sugrue’s model, conducted with two experimental groups in which a ...
    xmlui.mirage2.item-list.thumbnail

    Percepción de estrés, experiencias académicas estresantes y afrontamiento en los estudios Una investigación comparativa entre estudiantes de educación de Perú y Suecia 

    González Vigil, María del Pilar (Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 2008)
    This study focuses on the stress perception, stressful academic situations, andstress management strategies in studies of Swedish and Peruvian students from ateacher-training program. The research design that is applied ...
    xmlui.mirage2.item-list.thumbnail

    Autoestima en adolescentes con bajo rendimiento escolar a través del psicodiagnóstico de Rorschach 

    Garrido-Lecca, Magally (Pontificia Universidad Católica del Perú. Fondo Editorial, 1997)
    xmlui.mirage2.item-list.thumbnail

    Cambiando el paradigma de la alfabetización académica de la escritura académica en inglés como lengua extranjera: desde una perspectiva normativista a una transformativa 

    Esquicha Medina, Antonio (Pontificia Universidad Católica del Perú, 2022-03-18)
    Academic literacy in a second language (L2) is a competence required by current society in academic and professional fields. However, perspectives have changed throughout the years in order to comply with the requirements ...
    • 1
    • 2

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    PoliticasVer Políticas

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Discover

    AuthorMorales Bueno, Patricia (2)Arana Ramirez, Miluska (1)Arias Guevara, Liliana (1)Benkendorf, Eda Cristina (1)Castro Méndez, Nelson (1)... View MoreSubjectacademic performance (2)desempenho acadêmico (2)Education (2)Evaluación (2)Evaluation (2)... View MoreDate Issued2020 - 2023 (7)2010 - 2019 (3)2000 - 2009 (3)1997 - 1999 (1)Document TypeArtículo (14)

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV