Este centro promueve la investigación y el análisis sobre la educación, la formación y la capacitación de profesionales en gestión. En ese afán, tiene como objetivo contribuir con el conocimiento y su difusión en los temas de la enseñanza, entrenamiento y adiestramiento de los profesionales de la gestión de empresas y organizaciones en general. Este objetivo comprende los distintos ámbitos de acción: escolástico, al interior de las organizaciones, formal e informal; incluyendo las diferentes perspectivas del tema: pedagógicas, psicológicas, económicas, sociológicas, antropológicas, históricas, etc.

Recent Submissions

  • A Model for Assessing the Quality of Marketing-Management Education 

    Rivera Camino, Jaime Eduardo; Alarcón Ramírez, Víctor Fidel (CENTRUM Publishing, 2015)
    This study proposes and tests a model of educational quality in marketing management incorporating resource-capability variables linked to learning outcomes for students and the competitive positioning of universities. Drawing ...
  • Student-based brand equity in the business schools sector: An exploratory study 

    Vincent, Charles; Iona Gherman, Tatiana (CENTRUM Publishing, 2015)
    Faced with increased competition, business schools seem to have realized that having the strongest brands, hence, a distinct image, is vital to strengthen their presence in the education marketplace. It is in this context ...
  • Enacting the IS Strategy: Transforming a Strategic Actor Vision into Praxis 

    Bohórquez López, Victor Wilfredo; Esteves, José (CENTRUM Publishing, 2012)
    In the education sector, online knowledge sharing and online social learning are fundamental in the new education landscape. But some years ago, in some prestigious education institutions, talking about online education ...
  • Evolución de los sistemas de gestión de contenidos 

    Bohórquez López, Victor Wilfredo (CENTRUM Publishing, 2015)
    Este artículo presenta la evolución de los sistemas de gestión de contenidos desde sus inicios cuando se centraban en gestionar la información departamental hasta abarcar toda la organización. A continuación se presenta ...