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Fraude Fiscal y Educación Tributaria en España

dc.contributor.authorDurán-Sindreu Buxadé, Antonio
dc.date.accessioned2018-04-10T19:55:17Z
dc.date.available2018-04-10T19:55:17Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn2079-3634
dc.identifier.urihttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/derechoysociedad/article/view/12570/13128
dc.description.abstractThe main cause of tax fraud in Spain is, in author’s opinion, the educational deficits as individuals. Taxes are not to be just an obligation, he points, but contributing to a morefair society, convinced that requires, as in other areas, a thorough reform of the educationsystem and the recovery of traditional values that our society is suffering a deep crisis. In thissense, the author thinks we must link the estate fraud to educational and cultural deficitsthat Spain suffers, since the crisis of values is what underlies most cases of tax or offenses, ifpreferred, to conduct contrary to law or, without more, antisocial. In this context, the authorindicates it is essential also internalize the culture of spending, since everything is funded by our taxes.en_US
dc.description.abstractEl autor sostiene que la causa principal del fraude fiscal en España es el déficit educativo de las personas. Los impuestos no han de ser tan solo una obligación, señala, sino la contribución a una sociedad más justa, convencimiento que requiere, como en otros ámbitos, una profunda reforma del sistema educativo y la recuperación de los valores tradicionales de los que nuestra sociedad padece una crisis profunda. En este sentido, el autor apunta que se debe vincular las raíces del fraude a los déficit educativos y culturales que España padece, pues esta crisis de valores es la que subyace en la mayoría de los casos de delitos fiscales o, si se prefiere, de las conductas contrarias a derecho o, sin más, antisociales. En ese contexto, indica, es imprescindible interiorizar también la cultura del gasto, ya que todo se financia con nuestros impuestos.es_ES
dc.formatPDFes_ES
dc.language.isospa
dc.publisherPontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.rightsArtículo en acceso abiertoes_ES
dc.rightsAttribution 4.0 Internationales_ES
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/es_ES
dc.sourcePontificia Universidad Católica del Perúes_ES
dc.sourceRepositorio Institucional - PUCPes_ES
dc.sourceDerecho & Sociedad; Núm. 43 (2014); 207-214es_ES
dc.subjectLawen_EN
dc.subjectTax Frauden_EN
dc.subjectEthicsen_EN
dc.subjectValuesen_EN
dc.subjectRoots Of Tax Frauden_EN
dc.subjectWelfare Stateen_EN
dc.subjectComprehensive Educationen_EN
dc.subjectCrisis Of Valuesen_EN
dc.subjectTax Educationen_EN
dc.subjectFraude Fiscales_ES
dc.subjectÉticaes_ES
dc.subjectValoreses_ES
dc.subjectRaíces Del Fraude Fiscales_ES
dc.subjectEstado De Bienestares_ES
dc.subjectEducación Integrales_ES
dc.subjectCrisis De Valoreses_ES
dc.subjectEducación Tributariaes_ES
dc.titleTax Fraud and Tax Education in Spainen_US
dc.titleFraude Fiscal y Educación Tributaria en Españaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type.otherArtículo


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